Faceup Projectes

Cartera de serveis

Adreçat a Directius, Comandaments i Professionals Sanitaris (metges, infermeres, tècnics, fisioterapeutes, treballadors socials, administratius sanitaris, ...). Així com altres sectors relacionats amb la Salut (Associacions de pacients, cuidadors, atenció a la dependència, educació per a la salut, promoció d'estils de vida saludables, etc.)

Processos assistencials

  • Consultoria de processos
  • Redisseny
  • Implementació
  • Indicadors i seguiment
  • Plans funcionals

Gestió clínica

  • Reordenació d'un servei/àrea assistencial
  • Obertura de nous dispositius assistencials
  • Unitats funcionals
  • Unitats de diagnòstic ràpid
  • Unitats de curta estada
  • Estandardització i definició de procediments
  • Processos de fusió i sinergies interdepartamentals
  • Modernització i gestió de serveis clínics
  • Millora de l'eficiència i productivitat

Lideratge clínic

  • Gestió del canvi
  • Alineació de valors corporatius i valors professionals
  • Participació i implicació dels professionals
  • Construcció d'equips
  • Pla de comunicació

Model i estratègia assistencial

  • Definició participativa del model assistencial
  • Línies estratègiques
  • Alineació d'objectius: corporatius → de servei/àrea → individuals (DPO)
  • Implementació de projectes assistencials
  • Definició de missió, visió i valors
  • Quadres de comandament

Formació i aprenentatge

  • Estratègia assistencial
  • Model assistencial: definició i implantació
  • Objectius: alineació d'objectius institucionals i professionals
  • El projecte clínic: plantejament, planificació, implantació i seguiment
  • Equips interdisciplinaris
  • Gestió del temps en Sanitat: l'agenda, l'urgent i l'important
  • Quadres de comandament i seguiment d'objectius
  • Processos assistencials: processos estructurals i processos clínics. Definició, redisseny i implementació
  • Gestió del canvi: canvis tècnics i canvis adaptatius (culturals)
  • Gestió del conflicte
  • L'art de delegar
  • Pla de comunicació
  • Definició de funcions i rendiment de comptes
  • Clínics i gestors: llenguatges i visions, punts de trobada
  • Priorització i presa de decisions en gestió sanitària
  • Conducció de reunions
  • Presa de decisions
  • Com organitzar un servei/àrea assistencial
  • Estandardització: Guies clíniques, trajectòries clíniques, procediments, circuits
  • Redisseny de circuits assistencials

Blocs formatius:

Abordatge des d'una triple perspectiva: personal (competències), relacional (relacions interprofessionals) i instrumental (instruments de gestió).

  • Processos assistencials
  • Estratègia i model assistencial
  • Seminari Acompanyament a la gestió: adreçat a professionals assistencials que comencen una etapa com a caps clínics o d'unitat, líders d'equip, comandaments intermedis o direcció assistencial
  • Gestió d'un servei assistencial

Workshops:

Pensats per a fer-se in company en tallers d'1 dia. També es poden fer píndoles formatives amb alguns dels apartats.

  • Workshop: Lideratge clínic. Adreçat a comandaments assistencials mèdics o d'infermeria.
  • Workshop: Punt d'inflexió. Gestió del canvi: orientat a equips professionals que necessiten entomar un canvi important. Anàlisi evolutiu d'un servei/unitat assistencial: històric i valors a preservar, situació actual, plantejament de futur.

Coaching i acompanyament professional

Adreçat a directius, comandaments i professionals sanitaris i altres sectors relacionats amb la salut: associacions de pacients, cuidadors, etc.

  • Coaching executiu
  • Coaching d'equip
  • Treball en equips interdisciplinaris: Team Building
  • Suport a la direcció de processos
  • Coordinació treball mèdic i d'infermeria
  • Gestió de conflictes
  • Gestió del temps
  • Habilitats relacionals
  • Gestió emocional
  • Creixement personal

WORKSHOP: LIDERATGE CLÍNIC

Pensat per a fer-se in company en tallers d’1 dia. També es poden fer píndoles formatives amb alguns dels apartats.

PRIMERA PART: Lideratge i Sanitat

SEGONA PART: Competències de lideratge

TERCERA PART: L’ofici de líder (com ser el líder i no morir en l'intent)

WORKSHOP: PUNT D'INFLEXIÓ

Gestió del canvi: orientat a equips professionals que necessiten entomar un canvi important.